Thursday, June 16, 2011

minggu yang agak seksa

cukup 7 hari lepas hidup aku sangat seksa.takdela seksa sangat tapi masih seksa.kalau orang jepun dia cakap taihen na issyukan.

7 hari tu sumpah perut aku kosong.nasib baikla tak kena gasletrik atau nama saintifiknya gastrik.

bermula dari pembayaran aku masa baiki basikal aku tu.mahal gila boleh tak.tapi salah aku gak sebab naik pandai maintainance tak jaga.so sekelip mata duit aku terbang.

lepas bayar tu aku agakla berapa lagi tinggal dalam akaun aku tu.fikir punya fikir.alamak tinggal rm 100 lagi.macam mana nak hidup kan.seminggu dah rm 50 secara kasarnya hanya untuk makan.aku ada tiga minggu lagi nak hidup.

nak elakkan aku mati pada minggu terakhir.assumption aku sebab aku dengar manusia boleh hidup 5 hari tanpa makanan bernutrisi.dan manusia boleh hidup selama sebulan tanpa makanan kegemaranya.*fakta aku reka.

nak tak nak minggu lepas aku minum kopi dengan roti je.untuk pagi dan tengah hari.petang dan malam aku minum air masak dan biskut cap ping pong je.tapi biskut tu sedapla.hehe.alhamdulillah,lepas 5 hari tu pak cik aku yang baru balik umrah tu bawakkan kurma kat aku.so,kenyang sikitla kan.macam bulan puasa lak.

yang aku nak tergelaknya.

semalam aku dalam keadaan nak tak nak,terpaksala kena cucuk duit gak,sebab duit poket dah abis.sedih kot masa cucuk kad tu dalam peti atm bank islam tu.

cek baki.

tut tut tut *mesin berbunyi.

baki anda masih ada rm 240.

ok….

jap…

o_O”

perh.rasa nak sepak je diri sendiri sebab salah kira baki sebenar akaun aku tu.seminggu terseksa ow.so,tengah hari tu,senang hati je aku makan makanan yang bernutrisi dan sedap macam minggu2 sebelumnya.alhamdulillah.rezeki masih ada.

dan oh;

  1. aku cuma nak sampaikan nasihat kalau boleh selalu ingat nilai baki akaun sebenar korang.jangan jadi macam aku.seksa gila.nasib baik biskut tawar cap ping pong tu sodap dan kerispi.Smile with tongue out
  2. tak lama lagi dah nak exam,so lepas aku habiskan repot terakhir sem ni.hajat di hati nak lempar lappy ni jauh2.so,susahla nak contact through skype and facebook.rindu gila semalam tapi nak buat cne.dia sibuk aku sibuk.
  3. dahla sempat tengok gerhana time bulan tu kena tutup abes.apa yang gerhananya bila tak nampak bulan merah.=_=”

2 comments:

  1. biskut cap ping pong pun sedap ap ? heee ,.

    ReplyDelete
  2. Hahahha..
    tu la...ehmm..
    cap ping pong pun cap ping pong lah.. lalala~

    ReplyDelete