Saturday, June 11, 2011

aku rasa tak patut

gambar ni aku amek ni bom.

sangat menyesal dengan antara blog faveret aku di luar sana bila bom mula jadi pendiskriminasi dan semangat kenegerian macam tu.*cek ayat pertama.aku rasa tak patut masukkan nama negeri.aku sebagai rakyat kelantan aku sangat-sangat kecewa.apa yang bom tau pasal kelantan dan terengganu sampai boleh cakap macam tu.

ye,aku duduk di negeri selangor.dan aku boleh kata perbezaan budaya hidup kat sini.boleh tak aku cakap budaya orang kelantan dan terengganu jauh lebih baik pada orang selangor?dan bilangan perempuan kelantan yang bertudung jauh lebih banyak dari perempuan di luar negeri kelantan?boleh tak aku cakap,kapel di kawasan tasik shah alam sangat ramai,dan kalau anda nak tengok perbezaannya dengan negeri kelantan,anda boleh pergi sendiri.berenti saja dekat traffik light mesti penuh kat kawasan depan tu dengan mamat2 motor yang duk gendong anak dara orang tapi kalau pergi ke kelantan,bilangannya sekadar dalam tangan.

kalau nak dikaitkan dengan pendidikan islam pula.aku rasa pondok di negeri kelantan dan terengganu sangat2 banyak.dan bilangan pelajar yang menuntut di situ pun ramai.so apa kaitan kemunduran dengan dua negeri tu?

aku rasa sebab kelantan mundur setakat ni hanya sebab kewangan yang kebanyakannya dilaburkan oleh kerajaan negeri itu sendiri tanpa bantuan kerajaan pusat.

tak percaya?boleh pergi tengok.

sayang sekali bila bom pakai nama negeri di situ.aku kecewa.

No comments:

Post a Comment