Wednesday, May 25, 2011

penting ke bangun pagi?

boleh skip intro yang bermula dari ** ke **

**

pagi tadi,terbangun awal gakla.alhamdulillah.dengan tertidurnya sekejap sebelum isyak.aku bleh carry on tenaga tu sampai ke awal pagi.alhamdulillah sekali lagi bila pagi tu aku terbangun awal pulak.dalam 5.00 gitu.awalla bagi aku.korang xtaula.

nak dijadikan cerita,lepas study kejap memandangkan hari tu ada test*macam biasa,aku ada dalam 45 min tuk tidur.stendet masa aku bangun kul 6.30 barula aku bleh jalankan kehidupan aku seharian dengan riang gembira.tengah syok nak tido tu,terdengarlah orang ketuk bilik aku.haih,baik sangat housemate ni,kul 6 dah tolong kejutkan aku.siap ada pattern muzik lagi.lepas abes adegan ketuk2 tu aku igt dah abes.so aku tryla pejam mata balik.

haih,ketuk lagi lepas 15.malas nak melayan.mata pun dah xleh nak kunci.aku bangun belek2 handout sensei sikit.belek dalam 4-5 helai,haih ketuk lagi.ni dah nak menunjuk dy bangun lagi awal pada aku ni.*kata hati ni.dengki member bangun lagi awal.hahaha.

so,aku pun keluarla,buat2 tanya ada nak apa2 ke kan.

wah,dah tersergam indah satu figure seorang pelajar yang cemerlang gemilan dan tak bergemerlapan di atas kerusi mengadap laptop serong beliau.awal siot mamat ni bangun*kata hati lagi sesama sendiri.pukul 6.15 dah siap semua apa kejadahnya.bas sampai kul 7 jugak.so,aku masuk balik bilik sambung belajar.

tup2 6.30 angkat punggung dan terus menuju ke bilik air yang dah macam gua sebab lampu dah mampus.silap xtanam je lagi.

**

apa aku nak sampaikan kat sini cuma,walau seawal mana pun korang bangun.kalau boleh janganla pulak kacau jadual seharian orang.dah kawan biasa bangun kul 6.30.yang dibangunkan pukul 6.15 tu kenapa?dahla midnight dengan buku semalam layan filem ICT.naknye mabuk kawan tu sehari sebab xsempat nak recas balik tenaga zahir batin beliau.tak salahkan sape.aku tau housemate aku niatnya murni.bersyukur aku dapat housemate macam tu.tapi tula.faham2 la sebab aku xpandai nak olah dah.kalau dah rasa macam nak lewat je,barula stat2 kejut ni.haha

 

dan oh;

  1. bagi aku kita kawan ni nak support each other,dan sikap tacing2 ni tak taula,bagi aku merosakkan hubungan itu sendiri.for me,tacing2 stuff ni hanya tuk kapel2 je atas tujuan saje nak tgok sampai mana kapel kita bleh pujuk kita.kalau member duk asyik tacing memanjang tu dah jatuh kategori pelik.
  2. kalau sape2 yang terbaca blog aku dan cakap,”oh,asal mamat ni duk sindir2 aku.dahla idung xkemek'”. halt!! sebab aku xcakap pasal korang pun lainla kalau aku letak nama.maaf kalau terasa.korang pun tau dosa pahala bercakap belakang orang kan.kan? kan? kan?
  3. entry ni sekadar meluahkan perasaan kecewa atas ketukan2 di pintu tadi dan bukan atas pengetuknya.xleh ke sape2 buat pintu yang xbunyi kalau diketuk waktu pagi?waktu pagi je.
  4. entry takde kaitan ngan tajuk kan?sori2.

1 comment:

  1. hahahaha!! bengong lah kau syakir. gelak puas baca entry kau xD

    ReplyDelete