Monday, May 16, 2011

hari guru

hari guru ni aku xtaula nanti keluar post kat fb ckap hari guru ni haram tuk kita amalkan lak.hari tu hari ibu.memangla kemungkinan asalnya dari greece sbab secara sejarahnya diorang ada tuhan ibu nama ape tah,isterinya si zeus tu,tapi benda yang baik bagi aku xperlula kita buang.niat kita sebagai orang islam tu penting.

sempena hari guru ni teringat plak zaman kecik2 halus2 masa skolah  tadika,rendah,menengah.

tadika dulu aku xigt mana tapi yang aku paling ingat time aku patah kaki n geng aku ada gaduh ngan satu geng pompuan ni.masa ni xsah duk cakapla brader2 kat luar sana kalau xpernah gaduh ngan pompuan sekali.menipu sgt den oyak.ada gak sekali aku pau bubur kawan sebelah.menangis wa cakap.Angry smile

sekolah rendah plak time paling seronok.main kejar2,ting2(dekcok),sembunyi2(nusuk),berebut tiang etc etc.masa sekolah rendah ni aku cerdik takat darjah 3 je.teringat lagi otak blank masa nak jawab b.melayu penulisan.apa tah mende maksud ‘huraian’ dalam syllabus ckgu ajar tu.serius aku xpandai buat 3 ayat dengan huraian sekali masa tu..masa sekolah rendah game paling aku suka game berebut tiang.alaa,game yang pakai empat tiang kat kaki lima tu.haa.pasal main game ni pernah sekali terhantuk kat tiang keramat tu.dua tiga hari tanduk kat dahi xhilang.nampak sgt perangai cam setan dulu.

masa sekolah menengah masa paling cool.cikgu2 pun dah sporting.malas aku cter time ni.banyak rahsia yang xleh bgtau.nak tau tanya personal kat inbox ke ape.hahaha

 

apa2 pun.selamat hari guru buat semua guru kat luar sna.terutamanya ma n ba aku,dan cikgu2 yang pernah mengajar aku dulu,kini,dan akan datang.tanpa guru,xkemana aku.xsampai tahap ni.kompem.

No comments:

Post a Comment