Friday, May 27, 2011

"merujuk pada yang dulu dan lalu”

 

seperti “tajuk” di atas.aku rasa takde sorang pun yang startkan masalah ni kecuali korang.tapi reaksi korang nak lebih-lebih.seriusla,takde contact langsung dari fizikal dan mental.

tambah dengan apa yang kitorang buat selepas benda tu;

“pekakkan telinga sepetkan mata”

aku rasa takde sorang pun yang melatah dan mengamuk dalam kalangan kitorang.mungkin panas tu ada.tapi at least,respek apa yang kitorang buat untuk keamanan orang ramai.

kenapa perlu dihangatkan cerita sensitif?

bagi aku tiada faedah langsung korang buat begitu.mungkin korang rasa hebat bila kitorang duk diam dan tak melawan.tapi ada kau pikir secara dalamannya sendiri keadaannya bagaimana?

nak panaskan boleh tapi jangan nak berlagak hanya sebab pihak atasan duk amek pimpin korang macam budak kecik nak melintas jalan.so,aku rasa kalau salah boleh tegur direct.tak perlulah nak bermuka2 dan pakai medium tengah yang semua orang boleh baca dan tahu.dan aku rasa tak perlu senyum2 di depan tapi kat belakang.perhh!!*sendiri tau

aku respek dan berterima kasih kat pihak yang cuba nak berbaik2 dan berdamai.at least dia cuba.dan ada pulakla yang buat bodoh walaupun kepala bijak*ya kepalanya sebenarnya bijak* bila buat2 bodoh dan memperlekehkan usaha pihak berkenaan.maaf terkasar tapi tu hakikat.kalau korang tu dah jadi baik sangat,beriman sangat kenapa macam beria-ria nak jadi ahli munafik?

bagi pihak aku yang selalu melepak dengan mangsa.seriously,hakikatnya takde apa2 pun dibuat kat korang.so,kenapa perlu nak attack?apa yang korang tak puas hati sangat just datang and talk.secara tiba2 dan lepas aku siasat.mangsa pun xtahu apa yang dia buat.bercakap pun tidak nikan pulak nak buat taik kat korang.

aku sokong perbuatan merepot on certain kes.tapi repot2 jugak tapi kalau boleh sederhanakan isi anda dan jangan nak menghiperbolakan benda tu sekadar tuk menarik perhatian kerana nanti boleh jatuh kepada fitnah.aku rasa korang taukan tahap dosa dan pembalasan pada yang memfitnah tu.korang kan baik dan beriman.

dan oh;

  1. aku rasa kalau ada yang terbaca dan rasa apa yang tertulis di sini salah.feel free to advice me.aku akan mintak maaf secara terbuka.bukan nak masuk campur tetapi aku kesian tengok kawan aku tak pasal2 kena.free2 tanpa soal siasat.apa korang rasa kalau kena kat korang?macam ada orang lempar tahi yang dah berulat kat mulut kan.
  2. dan oh,aku sangat2 minta kepada yang takde ape2 kaitan jangan masuk campur.aku buat entry ni bukan dengan niat nak masuk campur.sekadar menegur apa yang aku rasa pincang dari segi keadilan.kalau aku yang salah tegur.
  3. tulis dah tulis.aku rasa last2 kena minta maaf jugakla kot.so,aku minta maaf pada yang terasa dan tak terasa.Allah tahu niat kita dan berdasarkan niat kita tu Allah hisab kita nanti.wallahualam

1 comment:

  1. Terimala teguran seadanya.bukan senpai je, pensyarah pun dah banyak makan hati dengan certain2 kohai yg ssh mjaga adab percakapan(bukan sume,ada je ramai yg baik sprti tuan).smg jd iktibar utk tuan & sy sndiri.wallahualam.:)

    ReplyDelete