Monday, September 6, 2010

puasa pertama pada 5/9

puasa pertama tu bukan bermaksud aku stat puasa taun ni pada tanggal 5 aribulan september..tapi puasa pertama aku kat rumah y sgt disayangi ini.

semalam bukak lam kapal terbang je..dengan segala stewardess yang bleh tahan cunnya..hehe..kurma je beb..xde selera aku nk ngap nasi ayam kat atas tu..*nak balik umah punya pasal ilang abes nafsu makan..hehe..tmbah2 ngan sorang mamat ni..aku punyala baek nk kongsi kurma aku dy tanak plak..huh,xnak xsah..more for me..nyum333..*padahal xabes pun kurma 5 biji y stewardess bg..

lpas amek beg aku trus je aku kuar kat luar tu..adela sorang budak kecik ni..pandai btul berlakon..aku kuar je trus dia peluk aku mcm drama2 cinta y bila ade laki bru balik dari perantauan..nk tergelak pun ade aku..manela dy tru…

inilah beliau..^^

image213

macho kan..nmpak cam ade bakat men gita..n mulut dy perghh..kalah aku..byk ckap..

lam perjalanan dari pengkalan chepa tu aku dpt tau nenek aku muntah2.agak risau gakla tp sbb ngantuk sgt aku mcm kisah xkisah je..

sampai2 je..aku pegi kat nenek aku,salam n peluk beliau..sayang gak aku kat nenek aku ye..ahaks..source duit raya tu..>:).

makanan lpas aku buka semalam nasi kerabu..slurppp..berbunyi perut aku masa taip ni..*puasala kononnye kan,..

lpas tu sume buat keje masing2..aku ngan fb n tggu mood mandi dtg..dah kul 10 da cik abang oii…n then…

tba2 aku nmpak satu benda putih kat tepi tngkap..aku yang terkejut terus terdiam..laptop y aku pegang terasa sejuk..aku memberanikan diri tuk bergerak ke tngkap..perlahan2 aku pergi ke dinding..bulu aku merasa mereman..kaki aku dgn tdak semena2 terasa xbolh dgerakkan..macam digam ke lantai..alamak..ape nih..bulan pose xde antoola..tp segalanya mngkin bg Dia..n then..

 

“along,jom amek moto baba,”ajak ayahku yang anta motonya kat tmpat servis pagi tadi..*jangan mara..sje nk test aura sastera aku..

bertandanla aku dua beranak ke tmpat moto td..n aku mntak ngan ayah aku tuk bawak moto tu..dah lama xbawak kan..kmpunan sikit..tmbah ngan airvrush bru..lagila..ngee~

n then..good nite..^^zzZZ

pagi esoknya aku terdengar suara y sgt merdu panggil aku..terbangun aku sbb aku ni jenis y mudah bangun skit..huhu..rupanya mak aku y gerak bgun sahur..terus aku bergegas ke dapur..

hidangan sahur kami=nasi kerabu smalam..1st time puasa ni sahur aku punyala extravagant..biasa aku tibai je apa y ade kat apartment y scholar aku bg tu..kadang2 biskut y berterabur kat kabinet tu..

n then tido blik..=__=zzZZ

subuh jenguk aku,bgunla woi natam..dirikan aku y susah2 dtg jenguk ko ni..dan masalah betul aku y lalai ni..trus je tdo..tba2 dtg suara td suh aku bgun..aku bgun n bila suara tu da ilang rebah balikla seorang jejaka ini..5 min kmudian dy datang balik..siap tawar nk bg penangan kat aku..trus je aku bgun..mak aku rupa2nya…bgunla aku pergi ke tandas tuk amek wuduk..

lpas solat.tido bali bangun n nek motor..

the rest was history..

No comments:

Post a Comment