Thursday, September 9, 2010

Alhamdulillah..hari ni insyAllah esok nenda ku akan pulang ke kg..makin ceria riak muka beliau..kredits to farah,teh,and ain for taking the responsibilities taking shift taking care of her..

image392

ramai btul anak2 n cucu che"pnggilan anak2 n cucu bliau" dtg mnjenguk bliau..

image399

prtama kali trdgar bliau mnghidap mslah kidney,jantung,darah tggi dan satu lg i couldnt recall trkejut jgak..mngucap panjang aku..ke2 atukku suda pergi berjumpa dgn Pencipta mereka..jgnla diambil nenda2ku..msih ramai cucu2 dn cicit2 y msih blum puas merasai ksih seorang nenek..

4 hari nenda berada di wad n esok akan dbenarkan plang..nmpknya kami akan beraya kat kg tercinta lg kali ni..^^

hari ni dlm perjalanan pulang..dlm bercerita ttg nendaku..terkeluarla cerita2 lama ttg kami smasa kami kecil..mngkin kalau smpat aku akan ulas dgn lbih mndalam lg..*nk bersecretla plak kan..

smalam malam untuk tgok anak bulan..dapat tgok pk cik malam raya kat tv sebut sal bila nak raya dgn cption terfemes bliau,''MAKA SAY DGN PERKENAN MOHOR2 SULTAN MENGISHTIHARKAN BAHAWA SEKIAN2 KITA AKAN RAYA''..masa skola rndah dulu serius aku lompat2 lpas dgr ayat ni..masa kecik mana tau ape2 kan..y tau bila dah raya dah xde lapar2 n dpt bonus duit raya lg..sape xgumbira beb..malam tu trdngarla bunyi2 mrcun y menyelebrate hari raya y akan diraikan..xkurang juga pertambahan peserta2 di hospital akibat terkena dan termakan mercun y dibakar..ish3

tahun ni bg aku perasaan nk beraya da pudar..igtkan raya taun ni akan lebih bermakna sbb aku dah dikira mnjadi perantau..we'll wait n see..

di sini aku tinggalkan sesuatu untuk difikirkan..

sabda Rasulullah yang bermaksud:
"Wanita itu dinikahi kerana empat sifat: kerana hartanya, kerana kecantikannya, kerana kebaikan akhlaknya dan kerana agamanya. Kahwinilah wanita yang baik penghayatan agamanya, sudah tentu engkau akan mendapat ketenteraman."

tetapi,apakah kriteria wanita untuk memilih lelaki?kebanyakan wanita yang aku jumpa sentiasa memilih lelaki berdasarkan rupa mereka..bukan mengondemned sesetengah pihak tetapi apa sebenarnya y diinginkan?

今は日本と物理とchemistry宿題がたくさんあります。しかし、私はしませんでした。final testが近いですから、とても怖いです。dismissedがほしではありませんよ。rayaの気持ちはよくない。悪い学生ですから。

alhamdulillah,da jumpa kunci moto wa..

syakay

No comments:

Post a Comment