Saturday, September 11, 2010

1st eid

semalam hari raya pertama..dan hari ni hari raya kedua..esok?hari raya ketiga..dan seterusnya smpailah abes syawal ni..kita beraya sebulan ye tuan2 dan puan2..bkn smguu cam cuti sekolah..lu kat johor dgr cerita hari ke 30 tu ade lg si cilik2 ni dtg pagi2 ketuk pintu mnta duit raya..so,tuan rumah yang masih tdur dgn kain pelikat ni trpaksala keluarkan duit dalam simpulan kain pelikat tu dgn muka yang xberapa nk ikhlas..

mcm2 budaya raya kat Malaysia ni sebenarnya..sorang kawan aku taun ni raya kat labuan..tah mcm manala hari raya kat sana..xsempat nk tanya beliau..*sibuk menyengalkan diri dgn segala huruf ‘K’..sori belle…i cant resist on trying to piss u..^^

pagi 1st raya tu agak sibuk..dgn kawan2 aku n kawan2 family member aku y datang..agak ramai jgakla…dan ditakdirkan,semasa melayan kawan2 aku tu,aku tersiku si air budak ni..ya Allah..malula plak..terus je aku lompat cari tisu..masa lap budak tu,aku tryla bergurau ngan budak tu,”adik xmarah kan'”..sekali dijawab',”marah2”.aisey,jawapan yang agak pedas dan bernas oleh beliau atas soalan aku yang agak ngeng tu…terkesima plak kat situ..trus je aku hilangkan diri n gelak ngan kawan2..pandai betul budak tu..

image443

nila muka2 yang datang..datngnya satu kereta tp dua mamat ni je yang sempat amek..tambahan plak,dua mamat ni mmg poser abes bila dpn cam..umh3..aku pun xsempat amek gambar aku,..redha jela

then aku keluarla beraya ngan diorang nek merc diorang..pegi umah atie ttg mosh n koled…sudah maju ek korang lpas belajar kat luar..

then balik tuk solat..sebelum solat,adela jiran aku dtg..bwk baby ni..comelll gler aku nengok..cam baby jepun jer..geram seyh..XD

DSCF4667

smpai termimpi2 main ngan dy..XDDD

then,off to solat..n zzzZZZZ

bgun pun sbb ade a friend of mine call..tp trpaksa reject offer dy sbb kna balik kg tercinta di pasir puteh..

letih sangat..

syakay

1 comment: