Sunday, January 16, 2011

a new bed time story

dah lama gila xsentuh blog ni.kna buang segala habuk yang ada.mngkin dah ada tenuk menyorok kat chatbox tu.

so,jumaat lepas pegi sunway,lalu je dpan popular aku ternampak my most favourite series of all.percy jackson!terus je aku masuk n chek buku tu.ingatkan percy dah abes,rupenye ade lg.dan,”beli tanpa second thought”.*ayat dari nina rasid

image1015

rick riordan memang terbaek sbb masih mengikuti kehendak aku.buku ni buke keenam dalam smua sries dy yang aku baca.kat belakagn ade satu lg series yang aku xpernah jumpa-the red pyramid tp maybe bukan cerita percy kot.

dah baca separuh n to be concluded that,its is amazing.cara penulisan masih sama.bila korang baca tu maybe korang bleh rasa korang salah serorang dari ahli yang termasuk dalam the great prophecies tu(the great prophecies-misi yang bleh dikatakan berkait dengan keselamatan dunia)

tp dalam cerita ni percy hilang n olympus dan semua greek god dah senyap.info pasal diorang pun macam terhenti.kenapa?tu korang kna baca sendiri.hehe

uhh,

dan hero2 barunya ialah….

ade 7 orang heroes dalam the great prophecies stakat aku baca baru jumpa 3

jason:anak kpada zeus*antara 3 tuhan yang terkuat dalam greek’s god.memori dy hilang sejak dari awal cerita lagi

piper:anak pada aphrodite*goddess of love n beauty tp perangai tomboy.berlainan dengan adik2 beradiknya yang lain.uh,ada aku cakap?dalam cerita ni dikatakan dy anak pada mamat yang berlakon dalam cerita 300 tu?cuma nama mngkin ditukar.

leo:anak hephaetus*god of machinery n fire.tapi dy ni special sikit dari adik beradik dy.anak tuhan ni yang ada ability macam dy hanya ada 100 tahun sekali je

dari awal sampai akhir aku rasa siri kali ni sangat best.aku tdo kul 3 baca buku ni smalam.tu pun sebab tertidur.kalau x dah 3/4 buku dah kot.dan kalau yang baru nak cuba baca siri ni,kalau nak stat dengan title ni pun xde masalah rasanya sebab watak2 baru lagi.tp mungkin xfaham bila ada scene tentang lawan titan n sort sbab secene tu amek dari title2 lepas.

wah2.jadi promoter plak aku.kna amek komisen ni ngan rick riordan.aku harap banyak lagi title mat rick ni akan buat.

chow

No comments:

Post a Comment