Tuesday, December 28, 2010

mid sem nye pasal

nak dijadikan satu cerita..

aku n geng2 moto aku ada plan nak stay kat pcb smalam..bajet satu bilik lam rm 80..so,bertolakla 6 jejaka tampan menuju ke pcb iaitu kelo,kuwe,amin,meri,ijak yang diketuai oleh syakir*mcm biasa..haha

smpai2 je g kat lobby..upenye sume bilik dah fully occupied maka ternganga2la kami dpan lobby tu seketika detik*mungkin angkara pak cik tahir yang telah book semua bilik yang wujud di sana sbb dgr2 kabar dy ade menginap kat pcb..kemudian aku mengeluarkan idea yang cukup bernas supaya tukar dari pcb resort ke perdana resort..lgpun sebelah tu je pun

bertolakla jejaka2 tu skali lagi..dan resultnya sama..semua dah fully booked..*yang ni xleh nak slahkan sesape dah..=__=”

so,keluarla kami dgn hampanya melalui lorong yang sempit shinggalah kami ternampak signboard chalet tuk di sewa..*yang ni stat part sengal..

maka,dgn pnuh smangat kami menelefon kakak penjaga chalet tu..berjaya dapat bilik dan duit*kacing2* dah dibayar..lepak2 jap n trus turun keluar g makan tepi pantai..hoho

lepas makan dan ada plakla sorang hamba ni sakit prut lantas kami bergegas pulang dgn menaiki kereta empat tayar yang dibawa..dalam perjalanan aku sbagai ketua yang bertanggung jawab telah mngeluarkan idea yang bernas lagi..

ideanya begini,”

aku:eh,kan kereta kita cukup besar?

member:ye..asal?

aku:pe kata kita tido lam kete je?xyahla kita sewa chalet tu kan?dah jimat rm 60 duit kita..

so,sume sudah stuju..maka part sengal yang sebenar bermula

smbil2 tuggu member yang lain siap solat,aku n kuwe n pok jak merancang satu plan yang bijak..>:)

aku:weh,cne nak beta ni?*beta lam bahasa baku ialah alasan la kot

kuwe:tah kay..ko r yang pro bab ni

aku:ok aku ada satu idea tp ko ngan amin kna carry out arh..

kuwe:no hal

aku:ok,nanti ko cakap kat kakak tu ada salah sorang dari kita ada kecemasan,so kena balik gua musang malam ni..nanti ko try mintak ngan kakak tu duit kita balik..

well,like always,my idea work..ohohoho

so,lpas solat sume..sume buat muka cam kna balik cepat sbb kecemasan..keluar je area chalet tu kitorang gelak..ape punya kesla budak 6 ekor ni,dah sewa chalet pergi mintak balik duit..haha

so,lepas maghrib smpai tutup kitorang lepak kat kb mall..aku layan plasma tv dkat bhgian gym je wat tgok bola malaysia lawan indon..terdesak bola nye pasal..tp berbaloi sbb malaysia mng

lpas tu,g kat wakaf che yeh*standard uptown shah alam la kot,then mc d..smpai kul 2 pagi..n then gerak ke masjid kubang kerian..

*satu lagi peristiwa berlaku

kitorang sume ni sbgai muslimat sejati,so sbb isyak pun dah terlewat gila vavi dah,masjid dah xde orang dah msa tu..lpas melalak kat taman masjid tu kitorang dgn ayunya pergi amek wudhuk n betulkan niat balik*solat kena khusyuk beb..

so,sume pakat nak solat kat luar je sbb pintu dah tutup..aku dgn slambanya pergi buka pintu masjid yang kat tepi n surprisingly it was not lock..aku pun suruhla solat kat dalam..masuk2 je,tgh berebut2 nak pilih imam*sume pakat suruh aku tp aku low profile sikit malam tu..ahaks..

lepas pilih pok jak jadi imam,si member uia aku ni meri bukakla kipas..tiba2 datang satu lembaga ni..terkezut aku..dahla gelap berminyak..mata plak bersinar2..

*untuk mkluman adik2 lembaga itu bukan hantu minyak petrol mahupun minyak tanah tetapi pak cik penjaga masjid..

so,pak cik tu marah2 n tanya soalan merepek kerepek..*bukan blog ni btw..

sbb biasanya akula yang tukang jawab kalau mslah2 cmni berlaku,so kali ni pun aku jela yang bukak mulut dgn pk cik tu..*sbb dalam masjid,so aku xleh wat sengal ngan pak cik tu..seram seyh duk bersoal siasat ngan dy..bayangkan keadaan sunyi sepi,gelap dgn pak cik tu yang nmpak mata je..aku igt aku tgh cakap ngan makhluk ape time tu..

lpas solat sume cpt2 blah dari masjid..then tido lam kete aku..ade dua member aku ni susah gila nak tido..memekak je keje..mau je aku lempang tp member kan..biar jela eden2 nak wat ape..

hah,kalau nak cerita pasal tido lam kete tu mcm2 bleh cer..dgn bunyi n posisi tidur yang pelik2..haha

bangun pagi tu,solat,n mandi..dgr tazkirah then lepak dpan masjid..

*pagi tu masa kitorang tido upenye pk cik td pegi mintak maaf ngan member aku yang xtido tu..agak2 dy radang mlm td sbb kaco dy tgh mimpila tu kot..dahla terpisah ngan bini adela budak2 bengap ni kaco dy tdo plak..ish

nila antara gambar kami g..jangan usha

1 comment:

  1. ok cool :) Overnite dalam kereta mmg dah jady kebiasaan budak IPTA kan kan . haha :D

    ReplyDelete