Monday, June 21, 2010

aku tau blog aku cam bangang..tp pe aku kisah..ni blog aku bukan blog korang..

post ni nk cer sal idup aku lpas masuk satu program yang bernama JAD di unisel y menawarkan pelajarnya peluang tuk menyambung pelajaran di Jepun..insyaAllah..

mula2 masuk tu cam menyesal gakla sbb kna psiko mcm2 kat YPM n senpai..><..tp Alhamdulillah aku msih berjaya berada di sini dan insyaAllah akan trus berada di dalam program ini..

stakat ni..aku rs nilah rutin aku kat unisel cawangan shah alam(tempat JAD dijalankan)

5.30-bangun tido..lepak sampai housemate bgun

5.45-masuk lam bilik air..lepak dan mngkin tersengguk lam tu smpai rs air da xsejuk*air tu memang xkan sejuk

6.00-bru stat mandi kot..(period mandi xdirekod tuk tatapan umum)..[masa ni jiwa aku rs kosong gler..cam ade vacuum..hahaha]

6.45-da bersiap tuk trun..

7.10-berebut lari kejar bas sbb takut xleh seat*nk tdo lam bas nye pasal)

7.20-sampai kat dpan unisel..trus gerak ke kelas sbb nk cop tmpat duduk*tp arini azuru sensei ckp da fix,so xyahla nk siku2 org lg..

7.30-pg petronas bli ape y ptut nk ec prut lapa..

8.00-kelas stat*msih ngantuk..

9.30-tersengguk..

9.45-abis kelas*15 min break

10.00-kelas lain..

11.00-tersengguk..haih!!

12.00-kelas jepun..*bodek sensei y cute..hak3

1.00-lunch break!!(makan,tido,solat,tido)

2.00-5.00-nihon go no kurasu(sesi tersengguk dteruskan ngan rancak sbgai selingan lam kelas)

5.**-smpai TBP(tdo petang)

7.00-berusaha nk mkn*smada masak or beli burger

7.++ stat belajar(insyaAllah)

11.00-layan citer..*berharap sesuatu happen

12.++-tdo(insyaAllah)

dan rutin ni diulang2..:(

keadaan dan perasaan program ni ngan AJL sgtlah berbeza..mungkin faktor bhw AJL menggunakan duit sndiri tuk masuk,so semuanya cuba tuk membuatkan situasi hidup di sana seronok*sememangnya ia seronok..suasana kelas,hostel,lifestyle di sana tdak pernah ku bygkan ttp stakat ni,ia adalah y terbaekk..fasiliti dan semuanya tentang AJL..

RINDU KORANG SUME..

No comments:

Post a Comment