Monday, September 5, 2011

mine are mine

 

 

saat melihat hidup orang lain…

mesti hati tertanya-tanya,”kenapa hidup aku bukan seperti itu?”,”kenapa dia tidak merasa apa yang aku rasa?”,” alangkah senangnya kalau jadi dia.”

saat melihat drama di lappy(mostly korea, takyah kelentong aku)…

mesti terdetik,” hebat gila kisah hidup dia”, “ kalau aku jadi hero dalam cerita ni kan best”. dan mesti banyak lagi hati korang terfikir kan. kebanyakannya lebih kurang macam nila.

hakikatnya, hidup semua manusia takkan kekal indah. kita nampak hidup orang lain indah sebab kita hanya menyentuh dan melihat sekelumit dari hidup diorang.

begitu juga drama. dari kaca tv memang nampak best gila. (meme ar). tapi kalau korang fikir balik. kalau ditakdirkan korang berada di tempat diorang. maksud aku, betul-betul hidup dalam karakter drama tu. aku tak rasa korang akan tahan lama. kalau nak diikutkan, dugaan dalam drama tu lagi banyak dari hidup sebenar. kadang-kadang terlebih-lebih pulak dugaan hidup hero tu.

 

sori lama tak update. and sori takde post pasal raya, raya tahun ni aku akui, lain dari yang sebelum. tapi, aku taknak cerita. *big things happened.

selamat hari raya semua. mahap zahir batin gentlemen ensem dan ladies gedik-gedik.(kadang-kadang rasa cam cakap sorang-sorang sebab kompem takde orang baca blog aku ni. haha)

1 comment: