Sunday, October 2, 2011

makhluk-makhluk aku benci masa aku drive

 

aku rasa korang pun dah rasa semua makhluk-makhluk ni masa korang drive kan. meh aku cerita sikit makhluk-makhluk ni.

  • motor yang keluar simpang sesuka hati.

memang jalan tu dia punya. tak padan dengan kecik. nak keluar simpang tak tengok kiri kanan, terus je mamat motor ni keluar. dahla keluar tak tengok kiri kanan, boleh pulak buat lap sampai tengah jalan. kita yang sayang kereta ni pulak yang terpaksa slow down kereta sebab tanak bagi remuk kereta. aku cakap makhluk ni biasanya terdiri dari budak sekolah menengah yang takde lesen dengan budak-budak kampung caya tak?

*kereta takde pemandu. takut gua.Smile with tongue out

  • kereta kura-kura

bukan wolkswagen lama tu. tapi kereta yang dipandu oleh makhluk secara slow gila. pehh, panas hati kalau time bawak, stuck belakang kereta camni. tambah-tambah bila tengah rushing. time potong boleh pulak jeling kat kita cam takde ape-ape. tuiih

  • kereta yang perasan laju

yang ni aku tak menahan gila. tambah-tambah bila keluar simpang. laju je keluar simpang. tapi bila dah masuk jalan utama boleh pulak tiba-tiba turun speed. aku langgar kang! nasib baik aku sayang kereta aku lagi.

  • kereta yang suka cucuk angin

kau nak lintas-lintaslah. takyahla duk bawak kereta rapat sangat ngan bumper belakang kereta aku. makhluk camni aku suka sangat main lampu brek. biar panik sikit.

  • makhluk bawak motor kecik

bawak motor honda c60 boleh pulak steady je bawak kat tengah jalan. kalau laju tak kisah tapi tengok speed meter tak sampai 60!! penampo nak?

  • pemandu yang tengah cakap kat henset

yang ni aku benci gila. kejap ke tepi kejap ke tengah. bawak kereta elok-elok ar bro. takyah nak mabuk kereta sangat. bahaya kat kereta belakang. kalau cakap kat henset takleh bawak betul-betul, lempar je henset tu. senang.

No comments:

Post a Comment