Sunday, October 3, 2010

dalam hidup kita  ni..bagi aku kita akan sentiasa menyesali masa lepas kita dan mnginginkanyya kembali..walaupun kita sentiasa memandang ke hadapan kita tapi secara nalurinya kita tetao akan berpaling ke belakang dan menrindui saat2 itu

dari kecil..

kanak2 akan sentiasa cuba mengagak apa yang akan dia buat apabila berada di sekolah menengah nanti tapi pda masa y sama masih menginginkan kehidupan di dalam rahim kembali

remaja pula akan melihat apa yang akan dy buat semasa berada di tahap siswa ata siswi nanti tetapi kadang2 akan merindui saat2 riang kanak2 yang sentiasa ceria

siswa dan siswi pula akan melihat alam pekerjaan mereka..tetapi kadang2 memberontak ingin pulang ke zaman remaja dan persekolahan yang sentiasa di meriahkan oleh kawan2 sekelas

bagi yang bekerja akan melihat alam perkahwinan mereka..tapi akan terikat dengan masa berada di alam universiti..

yang sudah berkahwin akan berpandangan jauh akan apa yang akan dy buat dan simpan untuk jangka masa panjang istimewa kpada dy dan keluarganya nanti..and guess what?dy akan merindui masa dy sorang2 dulu…

dan,yang ni pasti berlaku kepada mereka yang menyesali kehidupan mereka ..yang mati akan menunggu saat kiamat tapi mereka juga menginginkan kehidupan mereka dikembalikan supaya dapat bertaubat dan beribadah kepada Allah..*huu..insaf jap

 

F.Y.I

dalam hidup aku..aku baru jatuh dua kali je..

1st masa kat kelas malam masa darjah enam..kat ruang menunggu kereta tu ada longkang y agak dalam..kebetulan masa tu penutup tu takde..and masa tu aku tgh kerek ngan kawan2 aku sebab ada pompuan comel yang tegur aku..*masa ni masih xmatang..dengan dada yang terbuka luas dan langkah yang tegap aku berjalan atas longkang tu..dan xsemena2nya aku ditarik oleh kuasa graviti yang bermagnitud 9.8 ke arah perut bumi..*cewah..nasib baik aku dapat bertahan dengan siku aku..kalau x xtahula sebab kat bawah tu ade segala bgai sampah dan besi yang berceracak..malam tu puas aku digelakkan oleh diorang..=___=” padan muka ko

2nd pula semasa aku nak balik dari cuti masa aku kat unisel ni..punyala excited sebab nk balik tmbahan pula baru lepas exam jepun..dengan yakin dan penuh karisma aku jalan atas papan retak y dihmparkan atas lubang tu…dan KEDEBUSH!!!!papan tu patah dan sekali lagi magnitud graviti menarik aku ke bumi..*formula newton ni memang suka aku agaknya,..sebab tu aku ditakdirkan jumpa azrul sensei yang agak pro part ni..kalut gak sebab aku sempat bertaut kat tepi tu..keluar je,=___=”..macam biasala..kena gelakkan..

dan kali ketiga?aku harap kalau aku jatuh xkan efek hidup aku nanti..naudzubillah

i am missing a great friend of mine rite now

chow..

kay

No comments:

Post a Comment